دوره های آمادگی آزمون بین المللی آیلتس

دوره های آمادگی آزمون بین المللی آیلتس

۰۵ تیر ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۴۳۶ آموزش اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۲۴۰
دوره های آمادگی آزمون بین المللی آیلتس
دوره های آمادگی آزمون بین المللی آیلتس

دوره های آمادگی آزمون بین المللی آیلتس

همان طور که می دانید، یکی از متداول ترین و پر مخاطب ترین آزمون های بین المللی که برای ورود به دانشگاه های مختلف دنیا از اعتبار خاصی برخوردار است، آزمون آیلتس است. آزمون آیلتس در بیش از ۱۰۰۰ شهر دنیا و در ۱۴۲ کشور برگزار می شود که ایران نیز، یکی از آنهاست.

آیلتس چیست؟

در واقع آزمون آیلتس که مخفف International English Language Testing System‌ است،‌ سالانه صدها هزار نفر در سراسر جهان را به سمت خود جذب می کند تا در آزمون های آیلتس در IELTES CENTERS در سراسر جهان شرکت کرده و سطح دانش زبان انگلیسی عمومی خود را بر اساس معیارهای این آزمون، ارزیابی کنند.

تقریبا اکثر قریب به اتفاق دانشگاه های دنیا، مدرک این آزمون را برای سطح سواد انگلیسی (English language proficiency) داوطلب بر اساس نیازمندی های پذیرش (admission’s requirements) قبول می کنند، مگر این که شرایط دیگری تعیین شده باشد.

آیلتس با آن که آزمونی اروپایی به شمار می رود و مرکز آن در کشور انگلیس قرار دارد، اما دانشگاه های آمریکا که تافل برای ان ها متداول است، مدرک این آزمون را از داوطلبان می پذیرند.

آزمون آیلتس در ۲ بخش برگزار می شود، آیلتس جنرال که برای متقاضیان غیر دانشجویی کاربرد دارد و آزمون آکادمیک که مختص کسانی است که قصد تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دارند.

مهارت های مورد سنجش در این آزمون

آیلتس هم چون  (TOEFL  (Test of English as Foreign Language  آزمونی است که مهارت های ۴ گانه در زبان انگلیسی داوطلب را مورد بررسی قرار می دهد. این ۴ مهارت عبارتند از:

1. writing 

دانش داوطلب در نوشتن متون تحلیلی عمومی و هم چنین تحلیل نمودار ارزشیابی می شود. در مهارت نوشتاری، ۲ وظیفه (task)‌ داوطلب دارد. یکی task1 است که باید بر اساس نمودارهایی که ارائه می شود، تحلیل خود را درباره موضوع مورد نظر در چند پاراگراف ارائه کند.

در task2، یک موضوع به شما داده می شود تا درباره ان، ظرف ۴۰ دقیقه بنویسید. مجموع کلمات این بخش نباید از ۲۵۰ کلمه بیش تر باشد. معمولا نگارش حرفه ای این بخش از ۵ پاگراف تشکیل می شود. پارگراف اول مربوط به تحلیل کلی شما درباره موضوع است.

پاراگراف انتهایی، مربوط به جمع بندی شما نسبت به پارگراف های دوم، سوم و چهارم که Blueprints نامیده می شود، خواهد بود. در پارگراف های دوم تا چهارم، شما نظر تحلیلی خود را با ارائه مستندات و دلایلی ارائه می کنید. توجه کنید که این دلایل الزاما نباید دقیق و علمی باشد. در این task، توانایی شما را در develop‌ کردن موضوع، نگارش صحیح با گرامر کم غلط مورد سنجش قرار می دهند.

2.speaking

دانش داوطلب در صحبت کردن عمومی و موضوعی با مصاحبه کننده در عرضه ۱۱ تا ۱۴ دقیقه بررسی و ارزشیابی می شود. از نظر برخی ها، یکی از سخت ترین بخش های آزمون است. چرا که شما می بایست با یک مصاحبه کننده در موضوعات مختلف صحبت کنید و نظرات خود را نیز از جنبه های مختلفی ساپورت و develop‌کنید. در این بخش نیز همانند بخش نوشتاری، اهمیتی ندارد که شما منطقی و عقلایی صحبت کنید. مهم آن است که بتوانید درست و دقیق و بدون اشکالات گرامری حرف بزنید و از جنبه های مختلف به یک موضوع نگاه کرده و نظر خود را بیان کنید. مثلا از شما سوال می شود که چه غذایی دوست دارید . بهترین جایی که دیدید کجا بوده است یا دوست داریددر آینده در چه کسب و کاری فعال شوید. تمام صحبت هایی که در ۳ بخش زیر ارائه می کنید، ضبط می شود تا توسط ۲ ممتحن، بررسی و نمره دهی شود.

3. listening

 دانش داوطلب در گوش کردن به نوار پخش شده و پاسخ به پرسش های متنوع در آزمون، مورد سنجش قرار می گیرد. این بخش شامل ۴ بخش است که ظرف ۳۰ دقیقه در آزمون مطرح می شودو ساختار به صورت زیر دارد. مثلا در بخش اول، یک گفت و گوی دونفره را می شنویم که در موضوعات رومزه صورت می گیرد و شما باید به جای خالی ها پاسخ دهید. در بخش دوم، مونولوگی را می شنویم که در موضوعات روزمره است و شما باید بر اساس پرسش هایی که مطرح می شود و آن چه که گوش می کنید، پاسخ درست را انتخاب کنید. در بخش سوم، گفت و گویی بین ۴ نفر صورت می گیرد که تقریبا پیچیده است و دقت زیادی دارد. قسمت چهارم، یک سخنرانی دانشگاهی در زمینه های مختلف است.

4. Reading

 توانایی درک مطلب داوطلب را در برخورد با متون عمومی در زمینه های مختلف، مورد ارزشیابی قرار می دهد. این بخش شامل ۴۰ پرسش است که ظرف ۶۰ دقیقه باید به آن پاسخ دهید. پرسش های مختلفی با ساختار گوناگون در زمینه های متتنوع علمی و عمومی مطرح می شود. بخش ریدینگ، مقوله ای است که توان علمی دانشجویان را در کار با متون علمی و توانایی آن ها در درک مطلب در مدت کوتاه نشان می دهد.

 

با توجه به مطالب بالا و نیاز مبرم دانشجویان جهت آماده شدن برای آزمون آیلتس دفتر مدیریت آموزش های تخصصی آزاد دانشگاه علامه طباطبائی دوره های حرفه ای آمادگی آزمون آیلتس را برای اولین بار در این دانشگاه برگزار می کند.

مشخصات دوره

آزمون تعیین سطح: 23 تیر 97

هر ترم: 32 ساعت به مدت دو ماه

مکان برگزاری: توانیر، نظامی گنجوی

هزینه: 300 هزار تومان(20 درصد تخفیف برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی)

لازم به ذکر است که آزمون تعیین سطح بصورت رایگان برگزار می شود.

جهت ثبت نام اینترنتی اینجا کلیک نمایید

 

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 88880993 و 88872058 تماس حاصل نمایند.

 


نظر شما :