• آرشیو اخبار اداری و مالی


جلسه معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه با کارکنان معاونت

در این جلسه، دکتر حسین پور، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه، دکتر مرتضی خورسندی، مدیر برنامه، بودجه و تحول سازمانی دانشگاه، حسن آباقری، مدیر امور مالی دانشگاه، دکتر محمود مرتضایی فرد، مدیر امور اداری دانشگاه، آناهیتا مصطفوی، سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و سید شهاب صدری، سرپرست مدیریت فنی و طرح های عمرانی دانشگاه و جمعی از کارکنان معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه حضور داشتند.

دکتر حسین پور، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: فلسفه تشکیل چنین جلساتی که بنا داریم ازین پس به صورت دوره ای هر سه ماه یک بار برگزار کنیم این است که اعضای هر حوزه از معاونت، برنامه ها و اهداف و اقدامات حوزه های دیگر را بدانند و تا جایی که امکان دارد به تسهیل و تسریع امور یکدیگر کمک کنند و همچنین فضایی دوستانه تر بین همکاران معاونت برقرار گردد. وی افزود در این جلسات سعی بر این است که مسائل مربوط به مجموعه از زبان کارکنان شنیده شود و به هویت و ارزش های مشترک برسیم.  

حسین پور اضافه کرد: معاونت ما موتور محرکه دانشگاه است و هر اختلالی در روند کاری آن می تواند کل سیستم را دچار مشکل کند. به همین دلیل برای داشتن دانشگاهی فعال و رو به رشد می بایست وقت و انرژی بیشتری برای معاونت اداری و مالی صرف شود. در حال حاضر در حال برداشتن گام هایی در جهت تسهیل فرایند ها هستیم. یازده کمیته علمی برای رسیدگی به این موضوع شکل گرفته است و از جمله مسائلی که به آن پرداخته خواهد شد مدیریت اضافه کارهاست.

ما به دنبال اصلاح و مدیریت فرایند ها هستیم نه از بین بردن رفاه کارکنان

دکتر حسین پور ادامه داد: هدف از اصلاح فرایند اضافه کار ها، مدیریت این فرایند به شیوه عادلانه تر و مبتنی بر کیفیت کار است نه حذف پرداختی های کارکنان و از بین بردن رفاه آنان. وی افزود بخش ارزیابی عملکرد ها آغاز شده است که گام اول آن مستندسازی و اصلاح فرایندهاست و گام دوم، ارزیابی عملکرد ها در دوره های زمانی سه ماهه است. در فرایند جدید سعی بر این است که فرایند تعیین کننده اضافه کار باشد نه فرد.  

در روند فعلی گاها" پیش می آید که کارمندی 11 ساعت، 29 ساعت یا 40 ساعت حضور در ساعات اضافه کاری داشته است اما در لیست نهایی 175 ساعت اضافه کار برای او ثبت شده باشد. سئوال اینجاست که این مبالغ بر چه مبنای عقلی و شرعی توسط مقام مسئول پرداخت می گردد؟ آیا این پرداخت عادلانه است؟ آیا همه راضی هستیم؟ آیا احساس عدالت می کنیم؟ علاوه بر فرایند پرداخت اضافه کار، در سایر فرایند ها نیز اصلاحاتی در دست انجام است و هر کجا نقص تخصصی وجود دارد از کمیته های تخصصی و معاونین سابق اداری و مالی دانشگاه مشورت هایی گرفته می شود. از جمله مهمترین اهداف ما رسیدن به انجام امور بر اساس برنامه ها، هوشمندسازی نظام اداری، انضباط مالی، قانون مداری و شفافیت و استانداردسازی فضاهای فیزیکی است.

مرتضی خورسندی، مدیر برنامه، بودجه و تحول سازمانی دانشگاه:

دکتر خورسندی، مدیر برنامه، بودجه و تحول سازمانی دانشگاه بودجه گفت: خوشحالم که برای اولین بار همه اعضای مجموعه در کنار هم قرار گرفته ایم و به طور حتم این اتفاق باعث همدلی بیشتر خواهد شد.

خورسندی اظهار داشت: در یک سال اخیر تلاش نمودیم نقش واقعی مدیریت مان را اعمال کنیم و خوراک علمی و فکری معاونت را تامین نماییم. سال گذشته اولین برنامه پنج ساله برای اهداف مختلف دانشگاه ارائه شد که در نوع خود بی سابقه بود. این برنامه در جلسه هیات رئیسه مصوب و راهی هیات امنا شده است. همچنین برنامه های عملیاتی یک ساله هم هر سال جمع آوری و مکتوب می شوند. در حوزه بودجه تلاش کرده ایم که بودجه ریزی های داخل دانشگاه را از بودجه ریزی های کور به سمت بودجه ریزی های شفاف ببریم و تا جای ممکن برنامه و بوجه را به هم متصل کنیم  که این مهم از ابتدای سال با حمایت های دکتر حسین پور با قدرت بیشتری نسبت به قبل در حال انجام است.

وی افزود: در سال گذشته دوره های آموزشی ضمن خدمت از نظر کمی و تعداد ساعات توانست از رکورد سال های گذشته پیشی گیرد و با همکاری مرکز آموزش های تخصصی آزاد دانشگاه و سازمان مدیریت و برگزاری آزمون ها به استانداردها نزدیک تر شود. اما در دوره جدید علاوه بر کمیت تمرکز بر روی کیفیت آموزش نیز خواهد بود و با گسترش آموزش های مجازی، آزمون های عملیاتی و تولید محتوای مناسب آموزشی در صدد ارتقای کیفی آموزش ها هستیم.  از آنجا که مجال صحبت در مورد برنامه ها به تفصیل وجود ندارد به طور مختصر اهم برنامه های فعلی و آتی را ارائه می نمایم:

اصلاح ساختار تشکیلاتی دانشگاه;

ارتقای کمی و کیفی آموزش های ضمن خدمت;

به روز رسانی وب سایت معاونت توسعه و مدیریت منابع و تمامی زیر دامنه ها;  

آناهیتا مصطفوی، سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه

مصطفوی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع صمیمی مدیران و کارکنان حوزه اظهار کرد که در مرکز فناوری همواره دو بحث اصلی مطرح  می باشد. پشتیبانی سامانه ها، سرور ها و ساختارهای موجود و دیگری ارتقای وضعیت موجود به وضع ایده آل. هدف کلی هوشمندسازی خدمات و ایجاد بستر الکترونیکی در راستای تسهیل روندهای دستی و بهره وری سازمانی هر چه بیشتر می باشد.

مصطفوی ادامه داد: در مرکز فناوری، انتقال اینترنت به واحد های اداری دانشگاه و خوابگاه ها با حفظ سرعت و امنیت توسط بخش سخت افزار و شبکه و همچنین پشتبانی و توسعه نرم افزارها و سامانه های موجود با هدف یکپارچه سازی سامانه ها توسط بخش نرم افزار در حال انجام است. همچنین برنامه هایی در دست انجام و تکمیل است که می توان به میز خدمت، افزایش پهنای باند و حذف تعدد کارتابل ها در اتوماسیون اداری اشاره نمود. در آخر امید داریم که در مدت زمان کوتاهی به اکثریت اهداف این مرکز دست پیدا کرده و خبرهای خوبی در جلسات آینده اعلام نماییم.

حسن آباقری، مدیر امور مالی دانشگاه:

آباقری مدیر امور مالی دانشگاه، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین به بیان برنامه های مدیریت امور مالی پرداخت. وی به برنامه های انجام شده به همت کارشناسان و مدیران مجموعه اشاره کرده و از برنامه های آتی مدیریت امور اداری سخن گفت:

بهبود سیستم جذب و نگهداشت منابع انسانی;

شفاف سازی فرایندهای مالی;

عملیاتی کردن TSA وارتباط آن با نرم افزار حسابداری;

عملیاتی کردن مغایرت گیری بانکی از طریق نرم افزار حسابداری;

سیستمی کردن مغایرت گیری بانکی;

سیستمی کردن پرداخت از طریق نرم افزار بنکلت;

حذف چک دریافتی از بابت شهریه دانشجویان (تبدیل به سیستم الکترونیکی);

محمود مرتضایی فرد، مدیر امور اداری دانشگاه:

دکتر محمود مرتضایی فرد ضمن خوش آمدگویی به حاضرین اظهار داشت: امور محوله به مدیریت های این معاونت در حدی در هم تنیده و غیر قابل تفکیک هستند که نمی توان سهم و درصد مشخصی برای انجام یک کار به یک واحد مشخص تخصیص داد و در این معاونت همدلی ها بیشتر از آیین نامه ها در اجرای امور موثر هستند.

وی افزود: سیاست های اصلی امور اداری طی این سال ها اطلاع رسانی هر چه بیشتر، توسعه خدمات رفاهی، اعلام آیین نامه ها بر روی وب سایت معاونت، اصلاح فرایند ها، مشارکت در تصمیم گیری ها، تاکید بر عدالت محوری، رویکرد جذب عادلانه و آزمون محور برای نیروهای قراردادی و شرکتی و رویکرد واگذاری اختیارات بوده است و همچنین بخش عمده ای از کار بر عهده سامانه ها گذاشته شده است و در انجام کلیه امور فوق الذکر نقش پر رنگ مدیران این معاونت و کارکنان زحمتکش آن غیر قابل چشم پوشی است.

سید شهاب صدری، سرپرست مدیریت فنی و طرح های عمرانی دانشگاه:

در ادامه جلسه، صدری نیز ضمن خوشامدگویی به کارکنان معاونت اظهار داشت: ما در مدیریت عمرانی دو هدف عمده داریم که یکی توسعه فیزیکی دانشگاه و دیگری نگهداری و تعمیر فضاهای موجود است. در دهه گذشته اوضاع به خوبی اوضاع فعلی نبود اما در حال حاضر بسیاری از پروژه های ما به انجام رسیده و یا در حال اتمام است. از جمله خرید بلوک های مجاور دانشگاه، پروژه دانشکده تربیت بدنی و پروژه باغ سیب که بعد از یک سال توانستیم مجوز دیوار کشی برای آن بگیریم و در آینده به عنوان یک بوستان دانشجویی و کارمندی استفاده خواهد شد.

 

تاریخ درج خبر: 1398/03/21  -  ساعت درج خبر: ٠٩:٥١  -  شماره خبر: ٩٠٨٤  -  تعداد بازدید: 464


خروج